Magyarországi kijelentkezés ügyintézése

Ma kijártam a sorom Magyarországon is. Elsőnek az APEH-ben kezdtem. Vagyis NAV-nál. Ahhoz, hogy ne zargassanak, miután kiköltöztél, hogy adópapírokat kelljen töltögetned, le kell jelentened a NAV felé, hogy külföldön dolgozó magyar állampolgár vagy. Ezt a 13-T1011 formanyomtatvány segítségével teheted meg. Ezt intézheted személyesen, de postai úton is. Én tavaly novemberben leadtam (12-T1011 nyomtatványt beküldtem postán) és ezután kaptam egy levelet, hogy még mennyi TB-tartozásom van. Majd a befieztés után kaptam egy dokumentumot, melyben töröltek az adózók köréből visszavonásig, amit én kezdeményezhetek új magyarországi munkahely bejelentésével.


Ezzel az egy formanyomtatvánnyal két legyet ütök egy csapásra, mert a TB-t is elintézik egy körben.
Így az OEP-hez nem is kellett mennem.

Második kör az Okmányiroda volt. Hát ez újra egy hatalmas csalódás. Fél órát vártam türelmesen, mert a szöszi 60-as információs pultos nő közölte, hogy várni kell, pedig senki nem volt előttem. Majd a nő látta, hogy kezdek türelmetlen lenni, és betelefonált a mellette 3 lépésre lévő szobába, egy 50-60 körüli ügyintézőnek, hogy én már itt vagyok fél órája. Aki telefonon közölte, hogy jól van az, hagy várjon csak. Újabb 10 perc múlva elment előttem, kiment cigizni, wécére ment, csacsogott a portáskisassszonnyal, aztán megkérdezte, hogy ki vár rá.  Nem is olyan rossz meló ez a köztisztviselői, ugye? Hát  ezután ment csak fel igazán az agyvizem, mint ne mondjak. Mert az egy dolog, hogy várat magára, de még az EU jogban igencsak hiányos tudással rendelkező nyugdijfelé járó ügyitnéző közölte is velem, hogy most bevonja a lakcímkártyám és személyi igazolványomat, és intézzek magamnak Ausztriában állampolgárságot, ha nem volt nekem itt jó. Intelligens ember módjára olyan körmondatban küldtem el a fenébe, hogy szerintem még most is gondolkozik, hogy megsértődjön-e vagy ne. 

Viccesen hozzátettem, hogy kapjon egy kis információt is arról, amit valójában neki tudni kellene, és ügyintéznie nap mint nap, hogy az  állampolgárság igénylésem lehetősége 10 év múlva lesz, és én addig is magyar állampolgár vagyok, és semmilyen okmányom bevonását nem engedélyezem, ami az állampolgárságom igazolására szolgál és megkérdeztem, hogy mit gondol, addig milyen papírokkal járkáljak.

Hebegett, habogott, hogy biztos más a jogszabály Ausztriában, és hogy ő igazából nem érti, mert ő ezt tudja csak csinálni. Szóval kijöttem az ajtón és otthagytam őt. 

Majd elintézem ezt is Ausztriában, ahol kérek egy fényképes személyit (Lichtbildausweis-t) és akkor a tisztelt ügyintézőnek feldugom valamelyik szervébe a magyar személyimet.

Sajna ez Magyarország. Újra és újra bizonyít számomra.Ma az ügyintézés minősége, és a tudatlan ügyinétző biztosított róla, hogy mégis jó helyen vagyok Ausztriában. De legalább ezt leszámítva sem a TB sem a NAV nem fog már piszkálni.

Mellékes infó, hogy az E-card-dal elvileg jogosultak vagyunk a magyarországi  egészésgügyi alap és sürellátásokra is, amit ugyan ki kell fizetnünk, de számla elküldése ellenében a biztosítónk vissza fogja fizetni, szóval No pánik, nem lettünk véglegesen törölve a magyaroktól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Saját bloglista